Cursus Rekendidactiek: Meten en Meetkunde

Centraal staat: Ontwikkelen van praktische lessen met veel concreet materiaal. Hoe ontwikkel je begripsvorming bij leerlingen? Aandacht voor afstemming met andere vakken waar een beroep wordt gedaan op vaardigheden binnen dit domein.

U gaat naar huis met:

  • Kennis van de meest effectieve aanpak die leidt tot verbeterende leerprestaties.
  • Kennis van de didactische principes van de adaptieve rekenles en het aanpakken van de invloed van taal op rekenprestaties.
  • Kennis van de leerpsychologische principes achter het handelingsmodel.
  • Kennis van de 15 doorlopende leerlijnen voor meten en meetkunde op basis van de referentieniveaus 1F, 2F en 3F.
  • Alle 15 leerlijnen van het domein Meten & Meetkunde vullen met geschikte leertaken.
  • Vaardigheden om toetsdata te lezen en te interpreteren.
  • Vaardigheden waarmee de adaptieve, effectieve les kan worden gerealiseerd.
  • Direct te gebruiken lessen op drie referentieniveaus met veel aandacht voor begripsvorming dankzij concreet leermateriaal.

Bestemd voor: docenten rekenen, wiskunde, economie, aardrijkskunde, techniek, handvaardigheid en tekenen, vakdocenten van de nieuwe profiel-vakken van het vernieuwde VMBO, etc.

Start: cursus 2017-2018
Locatie: wordt met de desbetreffende locatie op maat afgestemd. Bovenschools – zie informatie op de Academie-site.
Investering: Drie bijeenkomsten van 2,5 uur. Kosten € 275,-
Minimum aantal deelnemers: 12 (De cursus kan ook in-company worden aangeboden.)
Uw docent: Ernst Rijnberg (Directeur/ eigenaar van Pri-Ma Onderwijsontwikkeling)

Iedere deelnemer ontvangt (minimum 75% aanwezig) een certificaat van nascholing van Prima Onderwijsontwikkeling. Deze kan gebruikt worden voor het Lerarenregister.

Deelname is niet vrijblijvend. Van deelnemers wordt verwacht dat zij aantoon-baar lessen hebben ontwikkeld en in de praktijk kritisch hebben beoordeeld op relevantie en bruikbaarheid.

Download de volledige beschrijving van deze cursus